Recensies & reacties

18 comments

  1. Ria meulemeesters schreef:

    Hallo allemaal ,wat hebben we genoten van deze geweldige avond!!! Wat een mooi repertoire !Ook het luisteren en kijken naar Waldin is een feestje. Een fijne vakantie gewenst en tot een volgend optreden,dan zijn we zeker weer van de partij! Lieve groeten ria meulemeesters

  2. beste mensen, afgelopen zaterdag zijn wij in Nina Domo naar een fantastisch gratis concert van het koor geweest. Het was werkelijk prachtig en wij hebben genoten van alle werken en de twee geweldige solisten. Proficiat dirigent en koor!
    vriendelijke groet,
    Pierre en Anneke van Hemert uit Uden.

  3. Maria v d Bosch schreef:

    Hoi Kwaliteitskoor Karakter
    Graag zou ik een mailtje terug ontvangen met de flyer van 8 november in Nia domo
    Zelf kom ik ook die avond ,samen met ons koor VOYSS uit Erp
    Dan kan ik de poster zelf uitprinten en ophangen
    Bedankt
    groetjes Maria v d Bosch

  4. Angela den Biesen schreef:

    Fantastisch kerstconcert zaterdag 20 december 2014 in de Kruisherenkapel. Mijn moeder en ik hebben genoten van het met recht te noemen kwaliteitskoor Karakter solist Roan en musici o.i.v. Lex Wiersma.
    Heb 19 december 2015 alweer genoteerd.

  5. Ronald Verhagen schreef:

    Gisteravond JCS Rockopera gezien in Uden, ben een groot liefhebber van deze rockopera (evenals de andere werken van Tim Rice en Andrew Lloyd Webber zoals Evita). Maar JCS heeft een speciale plek. De karakters waren goed uitgewerkt. Het koor (het volk) was zeer goed te noemen, het orkest en de band speelde ook fantastisch. De uitwerking van de ‘John Nineteen forty one’ was prachtig uitgevoerd! In het bijzonder wil ik de jongeman benoemen die de rol van ‘Annas, de Hogepriester’ vertolkte, hij was degene welke werkelijk exact de stem had van Annas uit de originele rockopera uit 1973! Echt heel bijzonder. Ik zou hem willen aanraden zich eens te laten casten bij Joop vd Enden of bij castingbureau’s welke zich toeleggen op musicals en dan speciaal voor deze rol als Annas. Er zijn vaak grote producties mbt JCS in het buitenland. Jezus werd ook goed vertolkt, zeer goede stem maar ik miste een beetje de dramatiek, m’n bij de geseling. Maar hij was verder sterk in zijn rol. Maria had een mooie stem maar kon me niet helemaal overtuigen, wat ik jammer vond is dat ze tijdens de meest prachtige nummers uit deze musical zich niet voldoende richtte tot Jezus maar dat ze tot de zaal zong en dat is jammer, daardoor verliezen de nummers hun kracht. Judas was vooral enthousiast, bij tijden een goede stem. Judas mag toch meer dramatisch neer gezet worden. Kaifas was ook bijzonder en mooie volle stem. Voor mij was deze avond dus Annas de favoriete vertolking, hij heeft me echt getroffen met zijn gelijkenis met Annas uit de originele versie uit 73. Over het geheel gezien was het een fantastische uitvoering, complimenten!

  6. Ronald Verhagen schreef:

    In mijn reactie ben ik helemaal Pilatus en Herodus vergeten! Zij vertolkten hun rol ook zeer goed, mensen die de rockopera minder goed kennen zullen de rolvertolking van Herodus misschien moeilijk begrijpen maar hij deed het perfect. Pilatus had een mooie warme overtuigende stem. Prima.

  7. Ad Broos schreef:

    Jesus Christ Superstar; ik heb het nu voor het eerst gezien en gehoord en het was formidabel! Ik wist niet wat mijn ogen zagen en mijn oren hoorden; meer woorden maken het er niet beter op. Naast jullie zang vond ik de expressie er geweldig uitspringen! Grote klasse! Ik zou het niet kunnen! PROFICIAT MET DIT GEWELDIGE RESULTAAT! Bedankt voor alles!

  8. kweetniks schreef:

    Heb van het koor betere uitvoeringen van JCS gezien, moet dan wel direct vermelden dat het koor en de meeste solisten er een perfecte uitvoering neer zetten en daardoor de uitvoering redde, echter de techniek liet te wensen over;

    Te late inschakeling van de microfoons, verkeerde belichting, rondzingende geluidsinstallatie (landende ufo’s) maakte deze uitvoering vele malen slechter dan die van vorig jaar in Grave, jammer zeer jammer dat een paar mensen achter de knoppen een heel mooie uitvoering naar de knoppen kan helpen en het hard werken van een koor, orkest en solisten te niet doet.

    Hoop dat volgend jaar er mensen met verstand van deze musical achter de knoppen zitten en dat Chaiaphas niet de zenuwen krijgt en net als de voorgaande jaren zijn tekst weer in het geheel ten gehore brengt, hij heeft de perfecte stem ervoor en zou jammer zijn hem te moeten missen.

  9. kweetniks schreef:

    Ik heb gisteren de etappe van Tom Dumoulin in de tour de France gemist en nee ik heb er geen spijt van.

    Dat het koor een aantal leeuweriken had met een gouden stem dat wist ik maar werd gisteren toch aangenaam verrast, dus nee ik heb er geen spijt van.

    Dat de optredens van het koor een genot is, dat is een feit, jammer genoeg was het aantal bezoekers van het concert laag maar die er waren hebben genoten, dus nee ik heb er geen spijt van.

    Dat Roan het Kyrie uit de Misa Criolla samen met het koor perfect weet te brengen weten we al jaren, daar stond destijds Ernst Daniël Smid al van te kijken van de kwaliteiten.

    Maar dat Carmen (Nicole) Roan weet te verleiden was een verrassing, hoop dat we nog veel van haar kunnen genieten.

    Na de pauze kwam de Boekelse Edith Piaff (Anja) mij er van overtuigen dat het missen van de tour geen straf was, sterker nog: Er hebben veel mensen een prachtige uitvoering van Non, je ne regrette riën gemist, mogelijk krijgen ze er allemaal spijt van.

    Ook voor Sylvia kwam haar droom uit en mocht ze I dreamed a dream ten gehoren brengen.

    En ja Roan en koor er zijn steeds meer mensen die in jullie kunnen geloven, zeker onderleiding van Lex zullen jullie kunnen blijven geloven in jullie kunnen.

    Als laatste werden we vanuit Boekel gedropt in het woeste Afrika waar maar even snel een onze vader werd gebeden voor dat we aan een paringsritueel begonnen.

    Een fantastische uitvoering en nee ik heb eer nog geen spijt van dat ik gegaan ben.

  10. kweetniks schreef:

    Ave
    Gisteravond is Händel wakker geworden, het Halleluja deed de kapel op zijn grondvesten schudden.
    Bach keek even naar beneden toen zijn Gloria door de kapelgewelven schalden.
    Karl Jenkins zou trots op jullie geweest zijn als hij in Uden was geweest en laten we Ariel Ramirez niet vergeten, deze had jullie uitgenodigd om naar Argentinië te komen als hij nog geleefd had.

    Met andere woorden, al waren we maar met een kleine groep, we hebben genoten van jullie concert en verheug me op het volgende kerstconcert waarbij ik wel moet zeggen dat het gehele koor de Dickensstijl is ontgroeid, jullie zijn een volwaardig koor met vele stijlen waar Dickens maar een klein onderdeel van is.

  11. Diek en Jan Udink schreef:

    Wat hebben wij vanavond 3-06-2017 genoten van jullie concert op de Noordkade in Veghel!
    Het heeft ons ontroerd!! Zo mooi en voortreffelijk gedaan!
    Jammer dat er zo weinig bezoekers waren, wat hebben ze veel gemist!!!! Ook voor de pauze heel erg mooi en vooral na de pauze The Young Messiah!! TOP avond gehad!
    Wij zullen jullie van harte aanbevelen!

    Diek en Jan Udink
    Veghel.

  12. Arien Hoiting schreef:

    Beste karakters,
    Wat een ongelofelijk mooi optreden hadden jullie vanmiddag in de kerk van Oploo. Ik was daar met een vriendin en we vonden het grandioos. Het swingde de pan uit en bij vlagen werd ik gewoon emo en had het kippenvel op m’n armen. Speciale complimenten aan Roan die ons zo wist te ontroeren. Jullie hebben er fans bij en vanaf nu gaan ik jullie volgen. Al de mensen die er niet waren hebben echt iets gemist. Succes!!!!

  13. Arien Hoiting schreef:

    Foutje…….. gaan we jullie volgen.

  14. kweetniks schreef:

    Een weekend vol muziek.
    Vrijdagavond werd ik terug gevoerd naar 1987 waar ik in de gelukkige positie was om in de RAI de uitvoering van The New London Choral van de Young Messiah mocht bijwonen.
    Deze keer werd het uitgevoerd door Koor Karakter in het gemeentehuis van Uden met hun eigen Vicki Brown, Madeline Bell, Gordon Neville, Steve Jerome maar dan in de personen van: Karin Bakermans, Anja van Diermen, Sylvia de Jager, Tess Drissen, Nicole van Hooy, Sussanne Nijhof met als mannelijke ondersteuning, wie kan dat ook anders dan; Roan Raymakers, de verteller was Marcel Driessen.

    Met regelmaat, als ik mijn ogen sloot, was het alsof ik terug was in de RAI, zelfs Tom Parker (Lex Wiersma) met zij piano was aanwezig en herbeleefde ik dezelfde ervaring als toen, ook op zaterdag in het koekfabriek in Veghel en maandag in de kerk van Oploo kreeg ik dezelfde ervaringen.

    Echter in Veghel en Oploo werden we eerst getrakteerd op verschillende liederen uit het reportoire van het koor zoals Baba Yetu, Ave Verum en de gehele Misa Criolla met als klapper Pilates Dream uit Jesus Christ Superstar gebracht door Marcel.

    Door de prachtige optredens was de warmte snel vergeten, het was een pinksterweekend om nooit meer te vergeten en hoop dat koor Karakter weer de volle zalen gaat trekken die het verdient.

  15. kweetniks schreef:

    Ik heb lang gewacht op andere recensies.
    Jammer genoeg heeft blijkbaar niemand deze pagina gevonden om te reageren maar ik was wel onder de indruk op 4 en 6 mei.
    Onder de indruk van een massaal gebeuren van meerdere koren, van (heel) jong tot oud.

    Elke keer werd er eerst aandacht besteed aan de mensen die het leven hebben gegeven voor vrede en vrijheid, hulde.

    Daarna kwam de bewapende man (The armed man) ten tonele dat onderbroken werd door kinderkoor De Drieklank met we ontmoeten elkaar onderweg (Vois sur ton Chemin) waarna ondanks al het geweld de oproep Mensch durf te leven, een aantal dames kwamen vertellen dat ze gedroomd hadden (I dreamed a dream).
    Het gospelkoor Adaja riep iedereen op om de last die men mee draagt af te werpen (Burden down)en koor Karakter het einde van de eerste wereldoorlog bejubelde (Exsultate jubilate), het kinderkoor riep op om niet te blijven hangen in het verleden (Kom aan boord)en Eefje van Waes het probleem van de ontheemde aankaarten (Ver van mijn eigen huis).
    Nadat Karakter het einde van de oorlog bejubelde kondigen ze de tweede wereldoorlag aan met de dag des oordeel (Dies irae) maar een kind ons weer met beide benen op de grond bracht met de wens te leven in een vrije vredevolle wereld (luchtkasteel) gevolgd door een duet waarin gebeden werd voor wijsheid, troost en een toekomst (The Prayer) waarna de muur geslecht werd (Another brick in the wall) en de oproep je te blijven verzetten tegen onrecht (als wij niets doen) en we eindelijk opweg naar huis gingen (Home).

    Na de pauze werden we begroet met een groet vol van hoop en troost (Ave Verum) en gaf René te kennen dat hij in de nacht over iedereen die in gevaar is zal waken (music of the night), Sprightely en Adaja gaven te kennen dat er nog altijd mensen opzoek zijn naar vrede en veiligheid (I still haven’t found what I’m lookig for), toch blijft een mens gehecht aan zijn vaderland (Athem).
    Dat er afkeur is richting vluchtelingen werd duidelijk als Weg met die vluchtelien over de buhne schalt maar wordt meteen in de kiem gesmoord door het lied Vluchten kan niet meer. Ook een vluchteling kan liefde op het eerste gezicht overkomen of niet Roan? (Maria) maar dan is en blijft onderwijs in de taal van het land waar men verblijft belangrijk, als er maar niet gewoven wordt (Het Spaanse graan), dat men door moet zetten op de ingeslagen weg werd door Kadanz ten gehoren gebracht (Go like Elijah) waarna de overwinning van de angst en verdriet weer verdreven werden door het tweede deel van de jubelsong (Exsultaten jubilate).
    Eefje vond het nodig haar liefdesproblemen te uiten aan haar vriendin (Tell him) mensen rondom haar adviseren om samen met haar geliefde verder te gaan (Don’t stop me now) en wordt de geliefde even bijgespijkerd dat de toekomst vandaag al begint (Morgen is vandaag), ook Eefje krijgt bijles en er op gewezen dat ze moet gaan voor het geluk (Open je ogen) waarna het geluk van deze twee bezegelt wordt met onverstaanbare kracht en positieviteit (Adeimus).
    Na deze positieviteit is het voor de geliefde niet moeilijk meer en kiezen ze voor elkaar (All I ask) en gaat de wereld voor ze open (look at the world) en vergeet niet op ieder potje past een deksel (somebody to love).

  16. Chantal Schoen schreef:

    Wat een ongelooflijk indrukwekkend begin van UDENSE KRACHT event in Theater Markant afgelopen 7 oktober. Elke keer als ik het terug zie..ben nog echt ontroerd! Dit was zo’n schot in de Roos met Carmina Burana. Het spijt me oprecht dat we uiteindelijk verder moesten met het Foyer-programma, want ik had eigenlijk nog veel meer van jullie willen horen.
    Nogmaals hartelijk dank voor jullie prachtige bijdrage aan het evenement.
    Vriendelijke groet,
    UDENSE KRACHT – Chantal Schoen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.